måndag 24 september 2012

M: Elevambassadör utbildning

Hejsan
Eftersom min telefon har klyddat närmast skulle uppdatera i fredags får jag göra det nu.
I fredags var jag uppe i Varberg på elevambassadör utbildning vilket jag har varit en gång innan .
Vi gick igenom hur man skulle bemöta folket på öppet hus och man ska stå och inte stå . Vilket var jätte roligt och intressant .
Alla som inte vet vad en elevambassadör gör kan jag förklara kortfattat här.
Min uppgift är att vara med på öppet hus ,gymnasiemässor och annars som personer är på som ska söka till gymnasiet . Min uppgift då är att representera vår skola . Prata om den , elever och föräldrar får ställa frågor som jag sedan svarat på .
Detta är verkligen inget jobb som är chill , det gäller att hålla koll på kursplanerna osv.
Hoppas ni nu har fått en liten inblick på vad jag gör för något .

Kram

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar