torsdag 4 oktober 2012

M: jobb idag igen

Idag börjar jag 7:00 som igår men jobbar endast till 13:15. Rätt skönt dag faktiskt .
Vill ni också veta hur mina morgoneutiner ser ut ?
När vi kommer få vi rapport från "nattpersonalen" sedan bestämmer vi vilken sida vi vill ha ansvar för . Det finna sammanlagt 16 stycken vårdtagare där. Man kan välja att ha A eller B eller så är man springmänniskan ( då är man på både avdelningarna ) .
Sedan börjar man duka till frukosten och sen börjar man gå in till vårdagarna och hjälpa dem att gå uur sängen men då är man tvungen att använda en lift som förflyttar dem till badrummet där dem gör dig klara .de klarar dem utmärkt själva
Sedan ringer dem på larmklockannf dem är klara så kommer vi och hämtar dem för förflyttning till rullstolarna .
Sedan kör dem eller vi ut dem till matsalen där se får äta frukost .
De brukar ta runt 2 h att få upp alla så det är inget lätt arbete.
Men jag älskad verkligen personalen och vårdtagarna. Vet att jag redan kommer sakna dem efter mina 4 veckor där .

Kram

// Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar