tisdag 13 november 2012

Jenny: Gästbloggar

Hej!

Ni har väl inte missat att finns två tjejer till i RÄD11 med namnen Elin och Jenny som hoppas på en plats på polishögskolan om några år.

Jag heter Jenny Lippai och går vård och omsorgsprogrammet med inriktning räddningstjänst, med min vän Elin Hansson på Drottning Blankas Gymnasieskola i Malmö. Efter studenten är mina planer att jag ska gå sjuksköterskeutbildning och sista året välja inriktning till ambulans. När jag är utbildad ambulanssjuksköterska ska jag söka in till polishögskolan. När jag är färdigutbildad så får jag se vart jag hamnar, men en sak är säkert och det är att jag jobba inom räddningstjänsten!
Drottning Blankas räddningsprogram är perfekt för mig och jag trivs fruktansvärt bra. Jag rekommenderar räddningsprogrammet till dem som är intresserade/vill arbeta inom räddningstjänsten!

/ Jenny Lippai



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar