fredag 7 december 2012

S: nytt tips

Gymnasievalet klicka rätt.

Snart är det dags för alla årskurs 9 att klicka rätt på gymnasievalet.

När ni nu har följt mina andra tips allt ifrån skugga till teckningen ( hittar ni på äldre inlägg) då är det dags att gå in och lägga er ansökan.
Genom att tänka lite smart så klicka in mer än 1 alternativ. På så viss får ni ett bredare alternativ ifall bi ångrar ert första val.

Ett annat tips är att gå till en syvo (studie och yrkesvägledare ) de är till för alla oss som behöver hjälp när det kommer till detta.

Jag själv gjorde mina val hos en syvo som jag haft bra kontakt med och fått hjälp med mitt val.

Glöm inte sista anmälningsdatumet och se till att era betyg räcker till just den linjen du vill gå.

Sabina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar